8. juni 2014

Ronny Bank


Ronny Bank er en utstillerne på Byfestutstillingen 2014 i Galleri Brogata 2. Han arbeider i Drammen og er en populær kunstner med utstillinger over hele landet. Vi er stolte av å kunne presentere hans popmodernistiske verker i galleriet vårt!

Ronny Bank sier dette om kunsten sin:  

"Jeg var ti år den gangen jeg mer eller mindre ga opp de teoritiske fagene på skolen som hadde tilknytning til språk - jeg klarte rett og slett ikke å følge med. Og når jeg etter hvert ble noe eldre og på egenhånd fikk muligheten til og oppdage kunsten - noe jeg ved en tilfeldighet gjorde via noen postkort av Andy Warhol - fant jeg min lidenskap! Min bane i livet! ...mitt mantra! Og mine foreldre ga lille Ronny sin fulle støtte i hans valg - …om en dag å bli kunstner..
Jeg ble som ung mann tatt opp ved Westerdals reklameskole. Og den gangen som syttenåring var jeg til da tidenes yngste elev noen gang ved Westerdals. Men fordi jeg allerede som barn hadde begynt og utforske min egen kreativitet. Noe jeg med all sannsynlighet ikke ville ha gjort om jeg ikke hadde vært dyslektiker.

Hvorfor maler Ronny Bank Mikke Mus?
Hadde noen tanker om å skrive en lang utredning om akkurat det, ”hvorfor Bank maler Mikke”, men kommer bare frem til ett svar… Jeg maler 
ikke Mikke Mus, jeg maler barndommen min."

 

 


 

Byfestutstillingen åpner torsdag 12. juni 2014 kl 19!
Ler mer om utstillingen på Facebookside.
 
Les mer om Ronny Bank her:
 
Instagram: @ronnybank

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar